Czy wiesz, że wybór kategorii profilu instagrama wpływa na to, komu się wyświetlasz?
Jeśli rozwój Twojego konta na Instagramie jest dla Ciebie ważny, pewnie zainteresuje Cię, że wybór nieodpowiedniej kategorii profilu wpływa negatywnie na Twoje konto. Jak to możliwe? Przeczytaj artykuł, a dowiesz się, jaki wpływ na konto ma jego kategoria oraz podpowiem Ci, jak wybrać tę najkorzystniejszą dla Ciebie.
Jak działa kategoria profilu na Instagramie?
Wybrana kategoria może wpływać na to, jak algorytm Instagrama traktuje publikowane treści, kto je widzi oraz jak i gdzie są one umieszczane. Wybór zbyt ogólnej może spowodować, że Wasze treści zostaną zagubione w gąszczu pozostałych, podczas gdy zbyt specyficzna kategoria może ograniczyć potencjalny „zasięg” Waszego konta. Jeszcze w innym przypadku, wybór nie odpowiedniej, może spowodować, wzrost wyświetleń nie odpowiedniej grupie odbiorców. Co to znaczy?
Jeśli prowadzicie studio tatuażu i wybierzecie dla fun'u np. kategorię „Dom kultury”, to Wasz profil będzie traktowany przez algorytmy instagrama tak, jak typowy dom kultury. Instagram w większym stopniu niż zwykle kierował będzie Wasze treści do osób, które obserwują lub dokonują innych interakcji z profilami o kategorii „Dom kultury”. Wybór odpowiedniej kategorii ma wpływ na to, komu pokazywane są Twoje treści.
Jak wybrać odpowiednią kategorię konta na Instagramie?
Zastanawiasz się, którą kategorię wybrać dla siebie? Zaczerpnij inspiracji z dylematu tatuatora, który za chwilę przytoczę — ale najpierw upewnij się, że masz konto profesjonalne. Jeśli nie masz, postępuj zgodnie z poniższą krótką instrukcją
Jak utworzyć konto profesjonalne na instagramie?
Jeśli nie masz jeszcze konta na Instagramie, najpierw musisz je założyć (możesz użyć do tego swojego osobistego konta na facebooku, adresu e-mail lub numeru telefonu). Jeśli masz już masz konto osobiste, po prostu się na nie zaloguj. Przejście na konto profesjonalne jest dość proste. Oto trzy proste kroki, które należy wykonać.
- Wejdź na swój profil.
- Kliknij Edytuj profil
- Kliknij Przejdź na konto profesjonalne
Jak wybrać odpowiednią kategorię profilu na Instagramie?
Wybór kategorii profilu przez tatuatora Mateusza
Mateusz jest młodym tatuatorem, który prowadzi swoje jednoosobowe studio tatuażu we Wrocławiu. Tworząc konto na Instagramie musiał podjąć decyzję, którą kategorię wybrać. Wybierał spośród dwóch najpopularniejszych wśród jego konkurentów opcji: Artysta oraz Salon tatuażu i piercingu.
Którą kategorię Mateusz powinien wybrać dla swojego konta? W tym przypadku odpowiedź jest prosta — to Salon tatuażu i piercingu. Instagram tworząc tak precyzyjną kategorię, zagrał na korzyść tatuatorom — wiele działalności nie posiada takiego luksusu.
Nie zależnie od tego, czy Mateusz jest początkującym tatuatorem dziarającym w pokoju u mamy, samodzielnym właścicielem studia tatuażu czy właścicielem wieloosobowego studia — warto poddać się algorytmom instagrama, które zyskują pewność tego, że mają do czynienia z usługami tatuowania.
Wybierając kategorię Salon tatuażu i piercingu, Wasze treści wyświetlać się będą częściej tym osobom, którym bliżej do tatuowania. Warto w tej kwestii zaufać algorytmowi i oprzeć się pokusie wyboru pozostałych kategorii typu: „Artysta” czy „Sztuka”. Kategoria „Salon tatuażu i piercingu” przyciągnie do Waszego konta najwięcej potencjalnych klientów.
A co gdyby kategoria „Salon tatuażu i piercingu” nie istaniała?
Gdyby kategoria „Salon tatuażu i piercingu” nie istniała, a Mateusz miałby wybór między kategorią:
- Artysta,
- Zdrowie/Uroda,
- Produkt/usługa.
Aby zdecydować dobrze, musiałby odpowiedzieć sobie na pytanie: Którą z tych kategorii opłaca się wybrać najbardziej? No właśnie — jak wybrać tę odpowiednią?
Jak wybrać kategorię konta na Instagramie?
W zdobywaniu zasięgów na Instagramie w dużym stopniu chodzi o odrzucenia. Im więcej przewinięć Waszych materiałów, tym wolniej „kręci się” rolka, a za nią całe konto. Dobrym wyborem może okazać się wybranie tej kategorii, od której odbiorców spodziewamy się największego zainteresowania.
Przykładowa dedukcja
Jeżeli przewidując, ile procent publiczności wybranych 3 kategorii może być potencjalnie zainteresowanych naszymi usługami, a poszczególne szanse na zainteresowanie postrzegamy tak:
Szansa na zainteresowanie:
- Artysta (9%),
- Zdrowie/Uroda (2%),
- Produkt/Usługa (3%).
To porównanie potencjalnego popytu tych trzech publiczności wyglądało by następująco:
Jeśli obserwujący kont o profilu „Artysta” zdają się być najczęściej zainteresowani usługami tatuowania, w porównaniu z użytkownikami kont „Zdrowie/Uroda” oraz „Produkt/usługa”, warto rozważyć wybór tej kategorii.
Podsumowanie
- Poszukaj kategorii, która precyzyjnie odzwierciedla profil Twojej działalności. Tatuator znajdzie „Salon tatuażu i piercingu”.
- W trakcie wyboru kategorii, korzystaj z wyszukiwarki — jest tam ich więcej niż to, co instagram wyświetla domyślnie.
- Jeśli nie znajdziesz precyzyjnie dopasowanej kategorii dla swojej działalności, wybierz tę, która do Ciebie pasuje oraz odbiorcy której, będą najczęściej zainteresowani Twoimi usługami.
- Nie wybieraj kategorii nie związanej z Twoją działalnością. Nieodpowiedni wybór ma negatywny wpływ na to, komu się wyświetlasz.
Wnioski dla tatuatora
Nie zależnie od tego czy dziarasz w domu i bardziej czujesz kategorię „Artysta” czy jesteś właścicielem studia tatuażu — wybór „Salon tatuażu i piercingu” jako kategorii na Instagramie wpłynie korzystnie na popularność Twojego konta.