Jak skonfigurować bota na Instagramie?

Konfiguracja bota na Instagrama

W poradniku tym wyjaśniamy, jak dobrać odpowiednie profile, których obserwujących chcemy pozyskać. Omówimy też inne kwestie, które są kluczowe do konfiguracji bota na Instagramie, który jest częścią naszej oferty.

Jeśli nie wiesz o co chodzi, bo sprowadził Cię tu wujek Google lub znalazłeś link do kursu w menu sklepu to wiedz, że mowa o naszej usłudze marketingu relacyjnego pod nazwą — InstaBot.

Wybór źródeł obserwujących: Kwestie techniczne.

Wybierz profile, których obserwujący Cię interesują, lecz kieruj się naszymi wytycznymi. Oto podstawowe wymagania techniczne dla wybranych przez Ciebie kont:

  1. Każde konto musi mieć minimum 2000 obserwujących. Profile o niższej ilości obserwujących nie będą brane pod uwagę z przyczyn technicznych — nie da się tego przeskoczyć.
  2. Nie zależnie od tego, czy wybrałeś(aś) pakiet na 1 czy 4 miesiące, wybierz od 10 do maksymalnie 20 kont.
  3. Łączna ilość obserwujących wybranych kont powinna wynosić minimum 30 000.

Jak wybrać odpowiednią grupę docelową?

DZIAŁAJ LOKALNIE

Jeśli zależy Ci bardziej na potencjalnych klientach, niż na obserwujących — działaj lokalnie. Wybieraj profile na instagramie należące do osób, które znajdują się nie daleko od Ciebie. Jeśli czujesz, że potencjalni klienci nie będą chętni, aby przejechać pół polski po to, by skorzystać z Twoich usług, wybierz okoliczne profile konkurencyjne — im bliżej im do Ciebie, tym większa szansa na to, że skorzystają z Twoich usług.

Przykładowe wyjątki od reguły lokalności:

  • Nie zależy Ci na klientach lokalnych, bo nie tatuujesz, ale prowadzisz sprzedaż internetową i postanowiłeś(aś) skorzystać z naszego narzędzia. Wtedy lokalizacja najczęściej nie ma znaczenia.
  • Wykonujesz piękne tatuaże tematyczne, np. „zodiakalne” i zależy Ci na klientach, którzy szukają właśnie takiej tematyki, a nie innej. Jeśli czujesz, że dla Twoich tatuaży potencjalny klient z chęcią do Ciebie dojedzie, to nie ma sprawy. Wybór osób, które również zajmują się właśnie taką tematyką, może być dobrym pomysłem. Czasem warto wybrać konto, które nie należy do studia tatuażu, czyli Twojego bezpośredniego konkurenta. Może istnieją profile mocno związane z tematyką Twojej pracy, których obserwujący lubią tatuaże? Jeśli tak, może warto spróbować?
  • Najbardziej zależy Ci na aktywnych obserwujących, a nie klientach. Jeśli wykonujesz tatuaże tematyczne, na przykład związane z bajką Pokémon i nie zależy Ci na klientach, ale na wzroście ilości osób, które będą aktywnie uczestniczyć w życiu Twojego profilu — lajkować, komentować, wchodzić w dyskusje — może warto uderzyć w konta, które skupiają się na Pokémonach? Jak wiadomo, aktywni obserwujący poprawiają wskaźniki jakości Twojego konta, co skutkuje większymi zasięgami wszystkich Twoich publikacji. W tym wypadku mamy tylko jedno zastrzeżenie — jeśli piszesz w języku Polskim, wybierz konta polskojęzyczne.

KIERUJ SIĘ JAKOŚCIĄ I STYLEM

Dobieraj profile tych artystów, których jakość prac nie jest wyraźnie wyższa od Twojej. Jeśli ktoś obserwuje profil tatuatora, którego prace są zdecydowanie na wyższym poziomie, prawdopodobnie nie warto uderzać w jego obserwujących.

A co ze stylem? Podobnie. Najwyższe efekty uzyskasz wtedy, gdy styl, w których tatuujesz jest zbliżony do stylu osoby, której profil wybierasz. Jeśli robisz realizm, uderzaj w realistów. Jeśli dziarasz napisy, atakuj tych, którzy też je wykonują.

Podsumowując: Wybieraj profile artystów o podobnym stylu i najlepiej słabszej jakości wykonania — choć od każdej zasady (jak zwykle) mogą być odstępstwa. Przykład? Dziarasz w mniejszej miejscowości i choć Twój konkurent wykonuje lepsze prace, to z uwagi na to, że ma obłożone terminy na rok do przodu, może Ci się udać zebrać spośród jego obserwujących niejednego niecierpliwego klienta.

PRZYKŁADOWE STRATEGIE Z INNEJ BECZKI:

  • Specjalizujesz się w cover'ach nieudanych tatuaży? Uderzaj w tych, którzy słyną z baboli! Tę uwagę kierujemy również do tych, którzy zajmują się laserowym usuwaniem tatuaży.
  • Współpracujesz na stałe z kilkoma studiami tatuażu i często uskuteczniasz wycieczki na tzw. „guest spoty”? Zastanów się nad doborem kont z ich okolic.

IDENTYFIKACJA ODBIORCY

Jeśli mówisz w języku polskim i uważasz, że komunikacja z osobą z Ukrainy będzie dla Ciebie zbyt czasochłonna, możesz kierować InstaBot’a na polskie profile. Jeśli jesteś osobą z Ukrainy i czujesz, że nie będziesz sobie radzić z polskimi klientami, możesz celować tylko w konta osób ukraińsko- i rosyjskojęzycznych. Możesz też wybrać język angielski. Dajemy Ci ten wybór.

Pamiętaj jednak, że wybierając język angielski ryzykujesz, że sporo czasu działania bota zostanie poświęcone na zaczepianie tatuatorów spoza polski, którzy obserwują wybrane konto w ramach inspiracji.

Uwaga! Jeśli chcesz wybrać inny język, skonfigurujemy dla Ciebie naszego bota dla dowolnego języka świata, ale pod jednym warunkiem — musisz zamówić pakiet na 4 miesiące.

PODSUMOWUJĄC:

  1. Wybierz od 10 do 20 kont posiadających minimum 2000 obserwujących (każde) oraz minimum 30 000 obserwujących łącznie.
  2. Wybierz języki osób, do których chcesz dotrzeć: polski, ukraiński, rosyjski czy angielski? Możesz wybrać jeden lub wiele języków. Jeśli zamówisz pakiet na 4 miesiące, możesz wybrać dowolny język świata, skonfigurujemy go specjalnie dla Ciebie.
  3. Podaj nam e-mail i hasło do konta na Instagramie, które chcesz promować. Dla bezpieczeństwa nie wklejaj hasła ze schowka (kopiując), ale wpisz je ręcznie. Wykradanie haseł ze schowka to najpopularniejszy sposób hakerów na kradzież Twojego konta — a kto wie, może masz wirusa (dmuchajmy na zimne).

Przygotowaną listę profilów, decyzję o wybranym języku oraz dane do logowania wyślij nam drogą mailową po złożeniu i opłaceniu swojego zamówienia. Zrób to raz, a porządnie napisz wszystko w jednej wiadomości. Nie pisz z własnej inicjatywy, ale odpowiedz na wiadomość, którą otrzymasz od nas po opłaceniu usługi. Znajdziesz w niej również gotowy do przekopiowania i uzupełnienia szablon – aby było Ci łatwiej, a nam czytelniej.

ISTOTNE UWAGI!

  • Jeśli masz włączone uwierzytelnienie dwuskładnikowe (bezpieczniejsza forma logowania), prześlij nam 8-cyfrowy kod do logowania. Kod ten znajdziesz w: Menu » Ustawienia i prywatność » Centrum kont » Hasło i zabezpieczenia » Uwierzytelnienie dwuskładnikowe.
  • Jeśli nie posiadasz przypisanego do swojego konta adresu e-mail, zamiast niego podaj nam tylko swój login (@nazwę.użytkownika).
  • Usługę uruchomimy do 5 dni roboczych po otrzymaniu poprawnych wytycznych.

Brakuje Ci klientów? Skorzystaj z naszego bota na Instagrama!